اخبار موسیقی

  • ۰
  • ۰

کنسرت علی قربانی

کنسرت علیرضا قربانی

 

«علیرضا قربانی» (خواننده موسیقی ایرانی) و «عالیم قاسم‌اف» خواننده شناخته شده کشور آذربایجان هشتم مهر ماه کنسرت مشترکی را در شهر قونیه برگزار می‌کنند.

«علیرضا قربانی» در این باره نوشته است: «با مهر به اطلاع می‌رساند کنسرت مشترک اینجانب و استاد عالیم قاسم اف خواننده نامدار آذربایجان در تاریخ پنج‌شنبه هشتم مهر ماه ۱۴۰۰ در هجدهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی عرفانی در شهر قونیه برگزار خواهد شد. این کنسرت با همراهی هنرمندان گرانقدر از کشورهای ایران و آذربایجان و همزمان با سالگرد میلاد حضرت مولانا برگزار می‌شود.»

عالیم قاسم اف خواننده موسیقی کشور آذربایجان و علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی اواخر سال گذشته به آهنگسازی حسام ناصری و ماهان میرعرب یک تک آهنگ مشترکی را منتشر کردند.

خواننده و موسیقیدان آذربایجانی است. وی در سال ۱۹۹۹جایزه IMC یونسکو (که به جایزه نوبل موسیقی مشهور است) را به دلیل شناساندن موسیقی «مقامی» آذربایجان با عنوان بهترین خواننده، از آن خود کرد. جایزه ای که قبل از او به کسانی چون نصرت فاتح علیخان، فون کارایان، شوستاکوویچ، برنشتاین، راوی شانکار و … تعلق گرفته‌است. بسیاری از موسیقی شناسان جهان از تکنیک‌های بی نظیر او در آواز ابراز شگفتی نموده و او را یکی از افسانه‌های موسیقی شرق خوانده‌اند.

عالیم قاسیم اف معتقد است:اگر من قدر صدایم این نعمت خداوندی را نمی‌دانستم و شب و روز تمرین نمی‌کردم این صدا خیلی وقت پیش مرا ترک می‌کرد. من تا زمانیکه لازم نشده حنجره ام را نفروخته‌ام حتی شده با دوستانم به خاطر یک دهن آواز خواندن دشمن شده‌ام، اما حنجره‌ام را نفروخته‌ام. خب حنجره‌ام هم اگر مرد باشد مرا نمی‌فروشد.

· برای آوازخوانی باید در انسان حالتی ایجاد شود، آن حالت درونی را امروز ابزارهایی مانند کامپیوتر، تلفن و خیلی نمادهای زندگی امروزی از انسان گرفته‌اند.

· تأثیر یک موزیسین از مردم به معنای کار پاپ صرف نیست بلکه از واکنش‌های مردم می‌توان تصمیم گرفت که چگونه اثر خود را اصلاح کنیم.

· موسیقی اگر برون رفت از حالتی جماد در انسان‌ها باشد می‌تواند در روحشان تأثیر داشته باشد.

· بداهه کاری در واقع خلق هنر در لحظه است و آنقدر هنرمند باید رها شود که بتواند اثری این را به دور از کلیشه‌های سابقش تولید کند.

عالیم تاکنون ۹ آلبوم موسیقی مقامی منتشر کرده او دارای دختر به نام فَرغانه است که تاکنون با پدرش ۳ آلبوم مشترکاً به بازار عرضه نموداند. او تاکنون کنسرت‌هایی در کشورهای فرانسه، ایران، انگلیس، آلمان، اسپانیا، بلژیک، برزیل و ایالات متحده برگزار کرده‌است.

حاصل همکاری آنها آهنگی به ۲ زبان آذری و فارسی بود که در تولید این آهنگ جمعی از نوازندگان سرشناس ایرانی و خارجی همکاری کرده‌اند.

  • ۰۰/۰۶/۳۱
  • پریسا اکبری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی